strona główna | mapa serwisu | kontakt | wersja graficzna strony


"Kapitał Ludzki - Narodowa Strategia Spójności"
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie - Instytucja Pośrednicząca
A A A
menu główne | Indywidualizacja nauczania w klasach I-III - Wyjaśnienia i interpretacje szukaj
Subskrypcja
Jeśli chcecie Państwo otrzymywać informacje z naszego serwisu prosimy poniżej podać adres poczty elektronicznej:
Odwiedziło nas
Łącznie: 34957049 osób
Wyjaśnienia IZ dotyczące stosowania Prawa zamówień publicznych w projektach systemowych w ramach Poddziałania 9.1.2 PO KL
2012-01-17
W oparciu o informacje zawarte w wystosowanym przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego piśmie nr DZF-X-82244(1)-42-MKa/11/162096 z dnia 8 grudnia 2011 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie przekazuje stanowisko Instytucji Zarządzającej PO KL w zakresie ustalania wartości zamówień publicznych zgodnie z treścią Zasad przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych w zakresie indywidualizacji nauczania realizowanych przez organy prowadzące szkoły w ramach PO KL (dalej: Zasady).
 
Zgodnie z art. 32 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm., dalej: ustawa), podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenia wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością. Dokonując oszacowania wartości dostaw i usług jako podstawy wyboru trybu udzielenia zamówienia publicznego należy brać pod uwagę kryteria tożsamości przedmiotowej zamówienia, tożsamości czasowej i możliwości wykonania zamówienia przez jednego wykonawcę. Wartością zamówienia powinna być wartość wszystkich zakupów przewidzianych przez danego zamawiającego w danym czasie, jeśli są one tożsame przedmiotowo oraz istnieją na rynku wykonawcy zdolni do kompleksowego zaspokojenia ww. potrzeb. Jednocześnie należy przyjąć zasadę, by łączyć jak najwięcej zamówień.
 
W związku z powyższym w ramach projektów systemowych dotyczących indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych wartość zamówienia może być oszacowana odrębnie dla zakupu usług i dla zakupu dostaw, co zostanie doprecyzowane w ramach najbliższej aktualizacji Zasad. Należy jednocześnie mieć na uwadze, że przy ustalaniu wartości zamówienia konieczne jest uwzględnienie wszystkich podobnych rodzajowo zakupów przewidzianych przez organ prowadzący szkołę, w tym usług/dostaw przeznaczonych dla pozostałych szkół objętych projektem, zamówień przewidzianych w innych realizowanych projektach oraz zamówień zaplanowanych w ramach bieżącej działalności ww. podmiotu. W przypadku gdy przedmiot zamówienia jest podzielny, ustawa przewiduje możliwość udzielania zamówienia w częściach lub dopuszczenia złożenia ofert częściowych. Jednakże wartością zamówienia jest łączna wartość wszystkich części. 

Ponadto sumowanie wartości zamówienia w ramach projektu powinno odnosić się do stanu aktualnego w momencie dokonywania szacowania i uwzględniać zamówienia planowane do realizacji, zgodnie z zasadą tożsamości czasowej zamówień. Zatem jeżeli potrzeba udzielenia zamówienia ujawni się dopiero po udzieleniu innego zamówienia tożsamego przedmiotowo należy przyjąć, że nie występuje nieuprawnione dzielenie zamówienia.

 

Opublikował: Renata Chmaj  
Baza projektów PO KL
Priorytet VI
Priorytet VII
Priorytet VIII
Priorytet IX
Rekrutacja w projektach
Baza konkurencyjności
Generator wniosków
Publikacje i prezentacje
Zobacz również
www.wup-rzeszow.pl
www.efs.gov.pl
data ostatniej aktualizacji:
2018-06-14
Strona internetowa współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego