WUP w Rzeszowie informuje, iż Instytucja Zarządzająca PO KL zajęła stanowisko w kwestii materiałów informacyjno-promocyjnych w postaci gadżetów.
Projektodawcy decydujący się na produkcję gadżetów promocyjnych powinni kierować się w szczególności racjonalnością wydatków i relacją ponoszonych kosztów w stosunku do osiąganych efektów komunikacyjnych. Zaleca się ograniczenie tej formy promocji projektów w związku z faktem, iż charakteryzuje się ona niską efektywnością.
W związku z powyższym członkowie Komisji Oceny Projektów będą zwracali szczególną uwagę na budżety projektów w szczególności pod kątem racjonalności wysokości środków przeznaczonych na gadżety w stosunku do podejmowanych działań.
Zaleca się, aby wybór gadżetów promocyjnych był ściśle związany z realizowanymi w ramach projektu działaniami, np. jeżeli w projekcie realizowane są szkolenia, to gadżetami promocyjnymi powinny być: teczka, długopis, notes (oznaczone zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL). Jeżeli natomiast projekt skierowany jest np. do uczniów, uzasadnione jest zamówienie gadżetów, które będą użyteczne dla tej grupy uczestników projektu.
Ponadto gadżety powinny charakteryzować się wartością dodaną w postaci zlecania ich produkcji np. podmiotom ekonomii społecznej czy też podmiotom utworzonym dzięki wsparciu z EFS np. spółdzielniom socjalnym. Materiały promocyjne powinny być produkowane zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym takie, które posiadają walor ekologiczny.
|